ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΠΑΡΑ ΜΑΛΛΙΑ

Hygiene_CleanHairQuiz

Κατά τη διάρκεια της πολυάσχολης ημέρας σας έχετε πολλά στο κεφάλι σας για να ανησυχείτε και για το πόσο θα "κρατήσει" η καθημερινή σας περιποίηση. Η πιο χαρακτηριστική από αυτές τις ανησυχίες ακούει στο όνομα «λιπαρά μαλλιά». Ωστόσο, εάν έχετε λιπαρά μαλλιά, μην ανησυχείτε. Καταφθάνουν ενισχύσεις! Παρακάτω θα διαβάσετε ό,τι πρέπει να ξέρετε για να εξαλείψετε τις ανεπιθύμητες λιπαρές ουσίες από τα μαλλιά σας, να διατηρήσετε τις ωφέλιμες και να κάνετε μια «αποτοξίνωση» από τα κατάλοιπα των προϊόντων styling.

Τι μπορώ να κάνω για να μην έχω λιπαρά μαλλιά; Το τριχωτό της κεφαλής μας και τα μαλλιά μας διαθέτουν πολλές φυσικές λιπαρές ουσίες. Πράγματι, το τριχωτό της κεφαλής μας παράγει καθημερινά 2 με 4 γραμμάρια λιπαρής ουσίας (σμήγμα) – που αντιστοιχούν σχεδόν σε μισή κουταλιά της σούπας λαδιού για το μαγείρεμα. Παρόλο που δεν μπορείτε να αλλάξετε την ποσότητα λιπαρών ουσιών που παράγει το τριχωτό της κεφαλής σας καθημερινά, μπορείτε να λάβετε μέτρα για τον έλεγχό τους. Για παράδειγμα, η χρήση βούρτσας με φυσική τρίχα, η οποία κατανέμει ομοιόμορφα τη λιπαρότητα σε όλο το μήκος των μαλλιών, μπορεί να διορθώσει τη μικρή συσσώρευση λιπαρότητας στο τριχωτό της κεφαλής, μεταφέροντάς την προς τις άκρες. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται ο μεικτός τύπος μαλλιών (λιπαρές ρίζες και ξηρές άκρες). Επιπλέον, μπορείτε να προσαρμόσετε τη συχνότητα με την οποία λούζεστε.

Πώς θα καταλάβω ότι τα μαλλιά μου είναι πραγματικά καθαρά;

Απλώστε το σαμπουάν απευθείας στο τριχωτό της κεφαλής και κάντε μασάζ, καθώς σε αυτό το σημείο τείνει να συσσωρεύεται η περισσότερη λιπαρότητα. Η πιο σίγουρη ένδειξη ότι τα μαλλιά σας είναι καθαρά είναι οι φυσαλίδες ή ο αφρός που σχηματίζονται κατά τη διάρκεια του λουσίματος. Καθώς η βρωμιά και η λιπαρότητα αποτρέπουν τη δημιουργία αφρού, συχνά, μετά το αρχικό σαπούνισμα, ενδέχεται να χρειαστεί να επαναλάβετε το λούσιμο για να καθαρίσουν τελείως τα μαλλιά σας. Σύμφωνα με τους εξειδικευμένους ιατρούς που συνεργάζονται με το Hair Research Institute του Pantene, πρέπει να ξεπλένετε τα μαλλιά σας μόνο όσο χρειάζεται για να απομακρυνθεί το σαμπουάν. Και το πιο περίεργο; Ορισμένα συστατικά ενεργοποιούνται μόνο αφού ξεπλύνετε τα μαλλιά σας. Ποιος να το ήξερε!

Πόσο συχνά πρέπει να λούζομαι;

Σύμφωνα με τη Δρ. Antonella Tosti, καθηγήτρια δερματολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι, «η συχνότητα λουσίματος είναι προσωπική επιλογή, αλλά συμβουλεύω τους ασθενείς μου να λούζονται τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα και τους διαβεβαιώ ότι το καθημερινό λούσιμο δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα. Κατά τη διάρκεια του λουσίματος επικεντρωθείτε στο τριχωτό της κεφαλής. Συνιστώ το λούσιμο μετά την άσκηση, καθώς η εφίδρωση μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό του τριχωτού της κεφαλής.» Εκτός από τη συχνότητα της άσκησης, άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν το πόσο συχνά λουζόμαστε είναι το κλίμα της περιοχής όπου ζούμε, το πάχος της τρίχας (τα λεπτότερα μαλλιά εμφανίζουν λιπαρότητα πιο εύκολα), το αν έχουμε λιπαρά, ξηρά ή μεικτά μαλλιά και η χρήση προϊόντων styling.

Ακούω πολλά, αλλά τι πρέπει να χρησιμοποιώ για την περιποίηση των μαλλιών με τάση λιπαρότητας; Ξηρό σαμπουάν: Για όσες έχουν κατσαρά μαλλιά ή πυκνές μπούκλες, τα ξηρά σαμπουάν και οι πούδρες αποτελούν καλή επιλογή για να παρατείνετε τη διάρκεια του χτενίσματός σας ανάμεσα στα λουσίματα.

Σαμπουάν για βαθύ καθαρισμό: Αποτοξινωτικά σαμπουάν που, όταν χρησιμοποιούνται μία φορά την εβδομάδα, απομακρύνουν από τα μαλλιά σας τα κατάλοιπα προϊόντων styling σαν να πατάτε το κουμπί «επαναφοράς» στο καθημερινό σας λούσιμο. Αναζητήστε ένα διάφανο σαμπουάν, καθώς αυτό αποτελεί καλή ένδειξη ότι πρόκειται για προϊόν που εστιάζει αποκλειστικά στο βαθύ καθαρισμό των μαλλιών.

Και μην ξεχνάτε ότι μπορείτε να χρησιμοποιείτε conditioner, ακόμα και αν τα μαλλιά σας έχουν τάση λιπαρότητας –δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα. Για να αποφύγετε τη λιπαρή αίσθηση που αφήνει το ξεμπέρδεμα των μαλλιών, απλώστε το conditioner από τις άκρες των μαλλιών και προς τα επάνω, αποφεύγοντας το τριχωτό της κεφαλής.

ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΠΑΡΑ ΜΑΛΛΙΑ